Versiune aplicabilă începând cu data de 03.09.2025
Versiunea actuală a politiciiDespre această Politică de confidențialitate
La BT Direct IFN S.A. (denumită în continuare “BT Direct” sau “noi”) ne preocupăm constant ca datele cu caracter personal ale tuturor persoanelor fizice cu care interacționăm să fie prelucrate în conformitate deplină cu dispozițiile legale aplicabile și cu cele mai înalte standarde de securitate și confidențialitate.
Pentru a ne îndruma și susține în activitatea noastră în domeniul prelucrării și protecției datelor cu caracter personal, am numit un responsabil cu protecția datelor (data protection officer sau DPO), care poate fi contactat de orice persoană în legatură cu orice aspecte legate de modul în care BT Direct prelucrează aceste date, prin transmiterea unei sesizări la:
În cele ce urmează vă prezentăm politica noastră în acest domeniu foarte important, pe care ne angajăm să o revizuim la anumite intervale de timp, în vederea imbunătățirii ei continue.
Prin această Politică înțelegem să ne îndeplinim față de toate categoriile de persoane fizice ale căror date cu caracter personal le prelucrăm în cadrul activității noastre (“persoane vizate”) obligația de informare în conformitate cu prevederile art. 13 -14 din Regulamentul UE nr. 679/2016 sau Regulamentul general privind protecția datelor (denumit în continuare “GDPR”).
Ori de câte ori vom avea posibilitatea obiectivă de a informa în mod direct anumite categorii de persoane vizate despre prelucrarea datelor lor, ne angajăm să procedăm în acest sens.
În unele cazuri însă, fie nu avem posibilitatea obiectivă, fie ar implica un efort disproporționat pentru noi să ne îndeplinim direct acestă obligație. Pentru toate aceste situații, ne îndeplinim obligația de informare prin această Politică de confidențialitate.
Dacă sunteți client al nostru- Client BT Direct - și doriți să consultați doar secțiunea referitoare la prelucrarea datelor acestei categorii de persoane vizate, puteti să accesați: Notă de informare generală privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal aparținând Clienților BT Direct, care este parte integrantă a acestei Politici.
Prezenta Politică nu se adresează angajaților BT Direct, această categorie de persoane vizate fiind informată în legatură cu datele cu caracter personal pe care BT Direct le prelucrează în calitate de angajator printr-un document distinct.
Vă vom prezenta în continuare ce categorii de date cu caracter personal prelucrăm în cadrul activității noastre, cine sunt persoanele vizate de această prelucrare, în ce scopuri utilizăm datele cu caracter personal, către cine le dezvăluim sau le transferăm, cât timp le păstrăm, în ce fel asigurăm securitatea lor, precum și care sunt drepturile pe care persoanele vizate și le pot exercita în legatură cu această prelucrare.
În cazul în care nu sunteți familiarizați cu sensul diferiților termeni de specialitate utilizați în cadrul GDPR sau al legislației aplicabile în domeniul bancar, vă recomandăm să studiați mai întâi secțiunea referitoare la:
Când folosim în această Politică termenii de mai jos, aceștia vor avea următorul înțeles:
a) “Date cu caracter personal" înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoană vizată”); o persoana fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale;
b) „Prelucrarea datelor cu caracter personal” sau "prelucrarea datelor", înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea;
c) „GDPR” înseamnă Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;
d) “Grupul Financiar BT” - Banca Transilvania S.A. împreună cu entități controlate de aceasta precum (subsidiare/afiliați BT) BT Microfinanțare IFN SA („BT Mic”), BT Asset Management S.A.I. S.A., ( „BTAM”), BT Leasing Transilvania IFN S.A. („BTL”), BT Direct IFN S.A. („BTD”), BT Capital Partners S.S.I.F. S.A.(„BTCP”), BT Pensii Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Facultative SA (BT Pensii), Salt Bank, Victoria Bank, BT Leasing Moldova, BT Code Crafters SRL (“BT Code Crafters”), Improvement Credit Collection SRL (“ICC”), Fundația Clubul Întreprinzătorului Român (“BT Club”), Fundația Clujul are Suflet și alte entități care este posibil să se alăture acestui grup în viitor;
e) „Operator” înseamnă persoană juridică, care, singură sau împreună cu alte persoane, stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal;
f) „Persoana vizată” înseamnă persoana fizică ale cărei date cu caracter personal sunt prelucrate;
g) „Destinatar" înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism căreia (căruia) îi sunt divulgate datele cu caracter personal, indiferent dacă este sau nu o parte terță;
h) „Parte terță” înseamnă o persoana fizică sau juridică, autoritate publică, agenție sau alt organism, altul decât Persoana Vizată, Operatorul, Persoana Împuternicită și care, sub directa autoritate a Operatorului sau a Persoanei Împuternicite sunt autorizate să prelucreze Date cu Caracter Personal;
i) „Autoritate de Supraveghere" înseamnă o autoritate publică independentă instituită de un stat membru, responsabilă de monitorizarea aplicării GDPR. În România autoritatea de supraveghere este Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal – “ANSPDCP”;
j) "Date biometrice" înseamnă date cu caracter personal care rezultă în urma unor tehnici de prelucrare specifice referitoare la caracteristicile fizice, fiziologice sau comportamentale ale unei persoane fizice care permit sau confirmă identificarea unică a respectivei persoane, cum ar fi imaginile faciale sau datele dactiloscopice;
k) "Date privind sănătatea" înseamnă date cu caracter personal legate de sănătatea fizică sau mentală a unei persoane fizice, inclusiv prestarea de servicii de asistenţă medicală, care dezvăluie informaţii despre starea de sănătate a acesteia;
l) „Beneficiar real” conform prevederilor art. 4 alin. 1 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, este orice persoană fizică ce deţine sau controlează în cele din urmă clientul şi/sau persoana fizică în numele căruia/căreia se realizează o tranzacţie, o operaţiune sau o activitate și include cel puțin categoriile de persoane fizice menționate la art. 4 alin. 2 din acest act normativ;
m) “Persoană expusă public” conform prevederilor art. 3 alin. 1 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, sunt persoanele fizice care exercită sau au exercitat funcţii publice importante și include cel puțin categoriile de persoane fizice menționate la art. 3 alin. 2 din acest act normativ.
BT Direct IFN S.A. este o instituție financiară nebancară, avand CUI RO16036850, nr. înmatriculare J2018001566126 și următoarele date de contact: sediul în Mun. Cluj Napoca, Str. Constantin Brâncuşi, nr. 74-76, etaj 3, Județul Cluj, număr telefon 0264302000, adresa de e-mail contact@btdirect.ro, website www.btdirect.ro (denumit în continuare „website-ul BT Direct”). BT Direct este parte (subsidiară) a Grupului Financiar Banca Transilvania.
Prevederile acestei Politici se referă la prelucrările de date personale pe care BT Direct IFN S.A. le realizează în calitate de operator.
În cadrul activității pe care o desfășurăm, prelucrăm diferite categorii de date cu caracter personal, în funcție de calitatea pe care persoanele vizate o au în relație cu noi. Scopurile în care prelucrăm datele sunt direct dependente și de felul în care diferitele categorii de persoane vizate intră în relație cu BT Direct.
Raportat la relația pe care o aveți cu BT Direct într-un anumit context, vă prezentăm distinct în cele ce urmează cum vă vom prelucra datele cu caracter personal:
a. Cine este Client BT Direct?
„Client BT Direct” sau ”Client” este persoana fizică care face parte din oricare dintre următoarele categorii de persoane vizate:
Vă reamintim că detalii complete, în format printabil, despre prelucrarea de către BT Direct a datelor clienților săi obișnuiți – Clienți BT Direct - se regăsesc și în Nota de informare generală privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal aparținând Clienților BT Direct.
b. Scopurile în care prelucrăm datele Clienților BT Direct
Prelucrăm date cu caracter personal în calitatea dumneavoastră de Clienți BT Direct, după caz, în următoarele scopuri:
Verificarea identității se realizează la stabilirea și pe parcursul derulării unei relații de afaceri, la ordonarea oricărei tranzacții sau când se solicită obținerea de informații sau efectuarea de operațiuni precum, dar fără a se limita la: informații despre creditele contractate de la BT Direct, depunerea/transmiterea oricăror cereri/sesizări, predarea de carduri, dar și cu ocazia apelurilor telefonice inițiate de către Clienți sau de către noi. Identitatea vi se verifică în baza actelor de identitate aflate în termenul de valabilitate, care trebuie prezentate în original, iar în mediul online și în cadrul apelurilor telefonice inițiate de Client sau de BT Direct, prin solicitarea furnizării și validarea unor informații aflate deja în evidențele noastre în legătură cu dumneavoastră;
c. Categorii de date cu caracter personal prelucrate Clienților BT Direct
a. Cine este o persoană fizică aflată în legătură cu solicitantul unui credit BT Direct?
În cazul în care o persoană adresează BT Direct o cerere de creditare, în conformitate cu obligațiile legale cărora orice instituției financiară nebancară se supune, este nevoie să ne furnizeze date ale unor persoane fizice cu care solicitantul creditului se află în legătură. Aceste persoane sunt de regulă, dar nu se limitează la: soțul/soția/partenerul de viață, reprezentanți legali/asociați/acționari ai unor persoane juridice cu care solicitantul de credit se află în legătură.
b. Scopurile în care prelucrăm datele aparținând persoanelor fizice aflate în legătură cu solicitantul unui credit BT Direct?
Dacă sunteți o astfel de persoană, vă prelucrăm datele, după caz, în următorul scop principal:
În contexul analizării cererii de credit a unui solicitant de credit, BT Direct prelucrează inclusiv datele dumneavoastră cu caracter personal, dacă vă includeți în oricare dintre categoriile de persoane fizice indicate mai sus (persoane fizice aflate în legătură cu un solicitant de credit, respectiv asa numitele persoane care fac parte din grupul debitorului), întrucât BT Direct este supusă obligațiilor legale de a stabili și analiza expunerea sa față de grupurile de clienți aflați în legătură, ca parte a analizei riscului de credit.
De asemenea, în calitate de persoană declarantă, BT Direct va raporta aceste expuneri și componența grupurilor debitoare de clienți aflați în legătură către BNR, Centrala Riscului de Credit (doar acolo unde este cazul).
Aceste date ale dumneavoastră sunt necesare BT Direct pentru a putea proceda la analiza solicitării/cererii de credit, iar refuzul solicitantului de credit (sau al dumneavoastră) de a le furniza sau de a fi prelucrate poate determina imposibilitatea noastră de a analiza și/sau de a aproba creditul.
Datele cu caracter personal ce vă aparțin se transmit/dezvăluie, după caz, către Centrala Riscului de Credit din cadrul BNR, precum și, cu respectarea principiului nevoii de a cunoaște, către entități din Grupul financiar BT și/sau către furnizori de servicii utilizați de BT Direct în cadrul procesului de analiză a cererii de credit.
Perioada de păstrare a datelor dumneavoastră în evidențele BT Direct este egală cu cea a existenței unui grup/unor grupuri de clienți aflați în legătură din care faceți parte.
Alte scopuri conexe scopului principal indicat anterior, în care prelucrăm datele dumneavoastră sunt, după caz, următoarele:
c. Categorii de date cu caracter personal prelucrate persoanelor fizice din grupul unui debitor BT Direct
a. Cine este semnatar/persoană de contact din partea partenerilor contractuali BT Direct?
b. Scopurile în care prelucrăm datele semnatarilor/persoanelor de contact din partea partenerilor contractuali BT Direct
Dacă sunteți semnatar/persoană de contact din partea oricărui partener contractual al BT Direct, prelucrăm datele dumneavoastră, după caz, pentru:
c. Categorii de date cu caracter personal prelucrate semnatarilor/persoanelor de contact din partea partenerilor contractuali
Prelucrăm, de regulă, următoarele categorii de date cu caracter personal ce vă privesc, după caz:
Pentru semnatari:
Pentru persoane de contact:
Nota de informare dedicată semnatarilor și persoanelor de contact care acționează în numele partenerilor contractuali ai BT Direct se regăsește aici.
a. Cine este vizitator al website-ului BT Direct?
Are această calitate orice persoană fizică care accesează website-ul BT Direct.
b. Scopurile în care prelucrăm datele vizitatorilor website-ului BT Direct
Prin intermediul cookies sau a altor tehnologii similare prelucrăm datele dumneavoastră în calitate de vizitator al website-ului BT Direct în scopurile descrise pe larg în cadrul politicii de cookies aferentă website-ului și pe scurt în cadrul bannerului și centrului de setări de cookies.
Pentru website-ul https://www.btdirect.ro/, Politica de cookies se regăsește inclusiv accesând următorul link: https://www.btdirect.ro/politica-cookies/.
Dacă pe website-ul BT Direct înscrieți datele dumneavoastră în cadrul unor formulare de sesizări/cereri/reclamații, de aplicări pentru produse/servicii/campanii ale BT Direct, de abonare la newslettere din diverse domenii, prelucrăm datele înscrise în aceste formulare, după caz, pentru:
Vă rugăm să aveți în vedere că abonarea sau dezabonarea vreunei adrese de e-mail introduse de dumneavoastră în formulare/câmpuri de tipul/cu denumirea „newsletter”, disponibile pe website-ul BT Direct pentru a primi informații din diverse domenii de interes se gestionează prin intermediul respectivelor formulare online (abonarea) și respectiv din link-uri de dezabonare din cuprinsul mesajelor primite în urma abonării (dezabonarea).
c. Categorii de date cu caracter personal prelucrate vizitatorilor websiteuluiului BT Direct
Dacă vizitați website-ul BT Direct vă vom colecta următoarele categorii de date cu caracter personal:
De asemenea, în cadrul formularelor disponibile pe website-ul BT Direct colectăm, după caz:
Vă atragem atenția că website-ul BT Direct poate conţine link-uri către website-uri a căror politică de confidenţialitate/de prelucrare a datelor cu caracter personal este diferită de cea a BT Direct. Persoanele care trimit date cu caracter personal către oricare dintre aceste website-uri trebuie să fie conștiente că acestea cad sub incidenţa politicii de confidenţialitate/de prelucrare a datelor cu caracter personal a acelor website-uri, care recomandăm să fie citită. Politica BT Direct privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal nu se aplică informaţiilor furnizate pe respectivele website-uri, BT Direct nu are control asupra prelucrărilor datelor cu caracter personal pe care furnizorii acestor website-uri le realizează în propriile lor scopuri și nu își asumă nicio răspundere cu privire la aceste prelucrări.
a. Cine este un prospect BT Direct?
Puteți avea calitatea de prospect BT Direct dacă ați solicitat, prin intermediul website-ului din portofoliul acesteia sau prin intermediul unor parteneri contractuali ai BT Direct informații despre produse/servicii BT Direct, ați inițiat contractarea acestora fără a finaliza această acțiune sau v-ați înscris în diferite campanii organizate de noi.
b. Scopurile în care prelucrăm datele prospecților BT Direct
Dacă sunteți prospect BT Direct, vă prelucrăm datele, după caz, în următoarele scopuri:
c. Categorii de date cu caracter personal prelucrate prospecților BT Direct
Dacă sunteți prospect BT Direct, după caz, vă prelucrăm de regulă:
a. Cine este un candidat BT Direct?
Sunteți un candidat pentru posturi disponibile la BT Direct sau pentru stagii de practică organizate de BT Direct dacă ne-ați transmis sau dacă am primit CV-ul dumneavoastră pentru al utiliza în scop de recrutare, direct de la dumneavoastră sau de la/prin intermediul altor persoane, sau dacă ne-ați adus la cunoștință în orice alt mod că sunteți interesat de ocuparea unor posturi BT Direct/participarea la stagii de practică BT Direct.
b. Scopurile în care prelucrăm datele candidaților BT Direct
Prelucrăm datele dumneavoastră, după caz, pentru:
În cazul în care veți aplica doar pentru un anume post/stagiu de practică, datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi prelucrate de BT Direct doar în cadrul procesului de recrutare pentru respectivul post/stagiu de practică, urmând ca acestea să fie șterse la finalizarea respectivului proces de recrutare.
Dacă, în schimb, veți opta sa fiți contactat în general pentru poziții vacante/stagii de practică desfășurate în BT Direct, vom păstra datele dumneavoastră și le vom utilizata în scop de recrutare pentru o perioadă de 1 an, termen care poate fi prelungit cu acordul dumneavoastră.
În cadrul procesului de recrutare pot deveni relevante referințe de la angajatorii anteriori sau de la cadre didactice. Dacă vom avea nevoie de acestea, vă vom contacta pentru a vă solicita acordul de a obține aceste referințe în numele dumneavoastră. În cazul în care nu vă veți exprima consimțământul în acest sens, va fi necesar să obțineti chiar dumneavoastră aceste referințe, dacă veți dori să continuați procesul de recrutare.
c. Categorii de date cu caracter personal prelucrate candidaților BT Direct
Candidaților BT Direct le prelucrăm, de regulă, următoarele categorii de date cu caracter personal, așa cum sunt ele indicate în CV-ul depus la/transmis BT Direct:
a. Cine este/când vă prelucrăm date în calitate de petiționar BT Direct?
Sunteți o astfel de persoană dacă adresați BT Direct orice solicitare, pe orice canal, indiferent dacă aveți calitatea de client BT Direct sau dacă faceți parte din orice altă categorie de persoane fizice.
b. Scopurile în care prelucrăm datele petiționarilor BT Direct
În funcție de situația și calitatea concretă pe care o aveți în relație cu BT Direct, când ne transmiteți o solicitare vă prelucrăm datele cu caracter personal în următoarele scopuri:
c. Categorii de date cu caracter personal prelucrate petiționarilor BT Direct
Pentru a înregistra, confirma primirea, analiza, formula și transmite răspuns la orice cereri/sesizări/reclamații pe care ni le adresați, prelucrăm următoarele categorii de date cu caracter personal:
a. Cine este/când vă prelucrăm datele în calitate de terț BT Direct?
Sunteți inclus(ă) în această categorie de persoane vizate dacă orice dată cu caracter personal ce vă privește ne este dezvăluită/transferată de către clienți BT Direct, în contextul relației acestora cu noi, sau de către orice altă persoană. Datele dumneavoastră le prelucrăm în acest context în calitate de terț BT Direct, chiar dacă aveți și alte relații directe cu noi (ex. un solicitant de credit BT Direct ne pune la dispoziție contractul de vânzare-cumpărare al imobilului în care dumneavoastră figurați ca vânzător. În acest caz, datele din acest contract vi le vom prelucra în calitatea dumneavoastră de terț, chiar dacă sunteți de fapt și client BT Direct și vă prelucrăm datele și în alte scopuri, proprii relației contractuale pe care o aveți stabilită cu noi).
Astfel, cu titlu exemplificativ, vă prelucrăm datele în calitatea dumneavoastră de terți BT Direct, dacă aparțineți oricăreia dintre următoarelor categorii de persoane fizice:
Totodată, angajații BT Direct este posibil să pună la dispoziție date apaținând unor membri de familie, în diverse contexte legate de relația lor de muncă cu noi (ex. copii minori ai angajaților, alți membri ai familiei angajaților BT Direct);
b. Scopurile în care prelucrăm datele terților BT Direct
Prelucrăm datele dumneavoastră ca terț BT Direct în funcție de scopul în care este necesar în relația noastră cu persoana care ni le-a furnizat, precum și în următoarele scopuri conexe:
c. Categorii de date cu caracter personal prelucrate terților BT Direct
Cele mai des întâlnite date pe care le prelucrăm terților BT Direct sunt, cu titlu exemplificativ:
a. Cine pot fi persoanele care și-au exprimat la BT Direct opțiuni privind prelucrarea datelor lor în scop publicitar (după caz, acord sau refuz)
În prezent sunt considerate a fi persoane care și-au exprimat la BT Direct acordul pentru a le fi prelucrate datele cu caracter personal în scop publicitar oricare dintre următoarele categorii de persoane vizate:
Sunt în prezent persoane care și-au exprimat refuzul de a le fi prelucrate datele cu caracter personal în scop publicitar, clienți BT Direct sau orice terți BT Direct care și-au exprimat de la început pe formularul dedicat refuzul de a le fi prelucrate datele în acest scop, precum și persoane care, deși și-au exprimat inițial un acord de a le fi prelucrate datele în scop publicitar, și-au retras ulterior acest consimțământ.
b. Scopurile în care prelucrăm datele persoanelor care și-au exprimat la BT Direct opțiuni privind prelucrarea datelor lor în scop publicitar (după caz, acord sau refuz)
Dacă v-ați exprimat acordul pentru a vă fi prelucrate datele în scop publicitar, le vom prelucra după cum urmează:
Dacă v-ați exprimat refuzul în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal în scop publicitar vom prelucra datele dumneavoastră în toate scopurile de mai sus, cu excepția celui referitor la transmiterea mesajelor publicitare.
*BT Direct dorește să informeze persoanele interesate despre produsele/serviciile/evenimentele oferite/organizate de acesta sau de partenerii BT Direct, sens în care prelucrează datele cu caracter personal ale acestor persoane, dacă și-au exprimat consimțămantul de a primi mesaje publicitare.
c. Categorii de date cu caracter personal prelucrate persoanelor care și-au exprimat la BT Direct acordul privind prelucrarea datelor lor în scop publicitar, destinatarii acestora și perioada prelucrării lor
Datele prelucrate de BT Direct în scopul transmiterii de mesaje publicitare sunt de regulă:
Datele cu caracter personal vor fi prelucrate de noi pentru transmiterea de mesaje publicitare până la încetarea relației contractuale cu Clienții BT Direct sau, după caz, până la momentul retragerii acordului lor de a recepționa astfel de mesaje (ultima variantă inclusiv în cazul oricăror alte categorii de persoane care nu sunt Clienți BT Direct).
În unele cazuri, pentru transmiterea mesajelor publicitare, BT Direct va contracta furnizori de servicii, care vor prelucra datele cu caracter personal ale persoanelor vizate în numele și pentru BT Direct, numai pentru transmiterea mesajelor publicitare stabilite respectând întocmai instrucțiunile BT Direct și fiind sub atenta supraveghere a noastră.
Persoanele doritoare pot opta să recepționeze mesaje publicitare din mai multe categorii, printre care enumerăm: produse și servicii ale BT Direct, evenimente organizate de BT Direct, produse/servicii ale partenerilor, care au legătură cu produse/servicii ale BT Direct și evenimente organizate de partenerii BT Direct.
Lista partenerilor actuali ai BT Direct ale căror produse/servicii și evenimente se doresc a fi promovate în cadrul mesajelor publicitare transmise persoanelor care au optat în acest sens este accesibilă la link-ul: https://www.btdirect.ro/storage/app/media/documente/Privacy-Hub/Parteneri-BT-Direct.pdf.
În cazul în care ați optat pentru recepționarea de mesaje publicitare despre produse/servicii evenimente oferite/organizate de către parteneri BT Direct, aceste entități vor prelucra datele cu caracter personal în scopul transmiterii acestor mesaje, sub atenta supraveghere și coordonare a BT Direct și, după caz, împreună cu aceasta. Pentru orice eventuale prelucrări de date cu caracter personal realizate de partenerii BT Direct în afara sau adiacent transmiterii de mesaje publicitare, cum ar fi, spre exemplu, în scopul încheierii unor contracte aferente produselor/serviciilor acestora care au fost promovate, acești parteneri urmează să acționeze în calitate de operatori ai datelor cu caracter personal prelucrate.
Acordul de a fi contactat în scop publicitar poate fi retras sau modificat oricând prin mai multe modalități, indicate distinct pe formularul dedicat exprimării opțiunilor aferente prelucrării datelor cu caracter personal în scop publicitar.
Retragerea consimțământului operează numai pentru viitor și nu afectează legalitatea prelucrării datelor realizată înainte de momentul acestei retrageri.
Vă rugăm să aveți în vedere că abonarea sau dezabonarea vreunei adrese de e-mail introduse de dumneavoastră în formulare/câmpuri de tipul/cu denumirea „newsletter”, disponibile pe website-ul BT Direct pentru a primi informații din diverse domenii de interes, se gestionează prin intermediul respectivelor formulare online (abonarea) și respectiv din link-uri de dezabonare din cuprinsul mesajelor primite în urma abonării (dezabonarea).
De asemenea, vă informăm că abonarea/dezabonarea la/de la “newslettere” pentru care optați pe website-ul BT Direct, nu influențează opțiunile privind prelucrarea datelor dumneavoastră în scop publicitar completate pe formularul BT Direct dedicate exprimarii optiunilor de marketing.
De regulă, datele cu caracter personal aparținând persoanelor vizate ale căror date le prelucrăm sunt colectate de noi direct de la acestea, în diverse ocazii și modalități, precum:
Cu toate acestea, există situații când datele sunt colectate din alte surse, cum ar fi:
Temeiurile în baza cărora BT Direct prelucrează date cu caracter personal sunt, după caz:
Cu excepția cazurilor în care datele cu caracter personal sunt prelucrate în temeiul consimțământului persoanelor vizate, și în unele cazuri în care temeiul prelucrării îl constituie interesul legitim, refuzul persoanelor de a le fi prelucrate datele de către BT Direct vor face imposibilă prestarea serviciilor solicitate sau a soluționării cererilor acestora.
Datele cu caracter personal ale Clienților BT Direct și, după caz, ale altor categorii de persoane vizate menționate în prezenta Politică, sunt dezvăluite de BT Direct sau, după caz, transferate, în conformitate cu principiile GDPR, în baza temeiurilor juridice aplicabile în funcție de situație și doar în condiţii care asigură deplină confidențialitate și siguranţă a datelor, către categorii de destinatari, precum, dar fără a se limita la:
BT Direct are obligația legală de a raporta către Centrala Riscurilor de Credit (CRC) informaţia de risc de credit pentru fiecare debitor care îndeplineşte condiţia de a fi raportat, respectiv să fi înregistrat faţă de acesta un risc individual, precum şi informaţia despre fraudele cu carduri constatate.
**BT Direct are interesul legitim de a raporta în Sistemul Biroului de Credit, la care au acces și ceilalți Participanți (în principal instituții de credit și instituții financiare nebancare) datele personale ale debitorilor care înregistrează întârzieri la plata creditului de cel puțin 30 de zile, după înștiințarea prealabilă a persoanelor vizate în acest sens cu cel puțin 15 zile înainte de data raportării. Raportarea se realizează conform prevederilor notei de informare specifice Informare privind prelucrarea datelor personale în evidențele Biroului de Credit, care vă este pusă la dispoziție în momentul adresării unei cereri de credit BT Direct.
Datele cu caracter personal prelucrate de BT Direct în scopul cunoașterii Clientelei pentru prevenirea spălării banilor şi finanţării terorismului, inclusiv datele privind tranzacțiile derulate, vor fi păstrate cel puțin 5 ani de la data încetării relației de afaceri cu Clientul (încetarea relației de creditate). De asemenea, în cazul în care relația de afaceri nu este deschisă, datele din cuprinsul cererii vor fi stocate la nivelul BT Direct timp de cel puțin 5 ani de la data respingerii cererii de creditare sau, după caz, de la data renunțării clientului la creditul aprobat.
În ceea ce privește datele prelucrate în sistemul Biroului de Credit, acestea sunt stocate la nivelul acestei instituții și dezvăluite Participanților timp de 4 ani de la data ultimei actualizări, cu excepția datelor solicitanților de credit care au renunțat la cererea de credit sau cărora nu li s-a acordat creditul, care sunt stocate și dezvăluite Participanților pentru o perioadă de 6 luni.
Datele personale pentru care BT Direct are obligația legală de raportare către Centrala Riscului de Credit (CRC) vor fi menținute în evidențele CRC pe o perioada de 7 ani de la data înscrierii lor.
Pentru datele prelucrate în temeiul consimțământului persoanelor vizate în scopul transmiterii mesajelor cu caracter publicitar, acestea se vor prelucra până la încetarea relației de afaceri/contractuale cu BT Direct sau, după caz, până la retragerea respectivului acord.
În scopul dovedirii faptului că s-au recepționat sesizări/reclamații/solicitări de informații/măsuri și că s-au formulat și transmis răspunsuri la acestea, datele aferente acestor petiții vor fi păstrate în evidențele BT Direct (împreună cu datele cu caracter personal cuprinse în acestea) atât în format hârtie, cât și electronic, pe perioada relației de afaceri/contractuale pentru clienții BT Direct, respectiv pentru o perioadă necesară îndeplinirii scopului în care au fost prelucrate (formularea răspunsului/furnizarea informațiilor), plus o perioadă de 3 ani- termenul legal de prescripție în cazul în care datele nu aparțin unor clienți BT Direct.
Datele cu caracter personal prelucrate candidaților BT Direct vor fi păstrate până la finalul procesului de recrutare pentru postul disponibil sau, în cazul în care candidații s-au arătat interesați să fie contactate pentru mai multe posturi care li s-ar potrivi, datele din CV-uri și alte înscrisuri pe care le-au pus la dispoziția BT Direct în acest scop vor fi păstrate pentru o perioadă de cel mult 1 an, dacă în acest interval de timp nu se solicită ștergerea lor din evidențele noastre. Acest termen poate fi prelungit cu acordul candidatului.
Orice alte date cu caracter personal prelucrate de BT Direct în alte scopuri indicate vor fi păstrate pentru perioada necesară aducerii la îndeplinire a scopurilor pentru care au fost colectate la care se pot adăuga termene neexcesive, stabilite conform obligațiilor legale aplicabile în domeniu, inclusiv dar fără limitare la dispozițiile în materia arhivării.
Oricărei persoane vizate îi este garantată exercitarea drepturilor prevăzute de legislația aplicabilă în domeniul prelucrării și protecției datelor cu caracter personal, respectiv:
a) dreptul de acces: persoanele vizate pot obține de la BT Direct confirmarea că le sunt prelucrate datele cu caracter personal, precum și informații privind specificul prelucrării cum ar fi: scopul, categoriile de date cu caracter personal prelucrate, destinatarii datelor, perioada pentru care datele sunt păstrate, existența dreptului de rectificare, ștergere sau restricționare a prelucrării. Acest drept permite persoanelor vizate să obțină gratuit o copie a datelor cu caracter personal prelucrate, precum și contra-cost orice copii suplimentare;
b) dreptul la rectificarea datelor: persoanele vizate pot să solicite BT Direct să modifice datele incorecte ce le privesc ori, după caz, să completeze datele care sunt incomplete;
c) dreptul la ștergere: persoanele vizate pot solicita ștergerea datelor lor cu caracter personal atunci când:
d) dreptul la retragerea consimțământului: persoanele vizate pot să își retragă oricând consimțământul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal prelucrate pe bază de consimțământ. Retragerea consimțământului nu afectează legalitatea prelucrărilor realizate anterior acestui moment.
e) dreptul de opoziție: persoanele vizate se pot opune oricând prelucrărilor în scop de marketing, precum și prelucrărilor bazate pe interesul legitim al BT Direct, din motive care țin de situația lor specifică;
f) dreptul la restricționarea prelucrării: persoanele vizate pot solicita restricționarea prelucrării datelor lor cu caracter personal dacă:
g) dreptul la portabilitatea datelor: persoanele vizate pot solicita, în condițiile legii, ca BT Direct să le furnizeze anumite date cu caracter personal într-o formă structurată, utilizată frecvent și care poate fi citită în mod automatizat. Dacă persoanele vizate solicită, BT Direct poate transmite respectivele date unei alte entități, dacă este posibil din punct de vedere tehnic;
h) dreptul de a se opune unei decizii individual automatizate;
i) dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal: persoanele vizate au dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal în cazul în care consideră că le-au fost încălcate drepturile: Autoritatea Națională pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30 Sector 1, cod poştal 010336 Bucureşti, România, anspdcp@dataprotection.ro.
Pentru exercitarea drepturilor menționate la punctele a) – h) de mai sus, sau pentru orice întrebări despre prelucrarea datelor cu caracter personal realizată de BT Direct, persoanele vizate pot utiliza datele de contact ale responsabilului cu protecția datelor desemnat de societatea noastră, trimițând cererea:
BT Direct elaborează un cadru intern de standarde și politici pentru a păstra securitatea datelor cu caracter personal. Acestea sunt actualizate periodic pentru a respecta reglementările ce sunt aplicabile nouă i și cele mai înalte standarde în domeniu.
În mod specific și conform legii, BT Direct adoptă și aplică măsuri tehnice și organizatorice adecvate (politici și proceduri, securitate informatică etc.) pentru a asigura confidențialitatea și integritatea datelor cu caracter personal și a modului în care acestea sunt prelucrate.
Angajații BT Direct au obligația de a păstra confidențialitatea și nu pot divulga ilegal datele cu caracter personal pe care le prelucrează în cadrul activității lor.
BT Direct se asigură că partenerilor săi contractuali care au acces la datele cu caracter personal și care acționează în calitate de persoană împuternicită de BT Direct, le impune obligații contractuale în conformitate cu prevederile legale și că verifică respectarea de către aceștia a obligațiilor pe care și le-au asumat.
Partenerii contractuali care acționează în calitate de persoană împuternicită a BT Direct vor prelucra datele cu caracter personal în numele și pentru noi, numai în conformitate cu instrucțiunile primite de la BT Direct și numai respectând cerințele de securitate și confidențialitate în limitele impuse.
Garantăm că BT Direct nu va vinde datele cu caracter personal pe care le-a colectat de la persoanele vizitate și că nu va transmite aceste date decât celor în drept să le cunoască, cu respectarea principiilor și obligațiilor stabilite legal.
Prezenta politică este revizuită în mod regulat pentru a garanta drepturile persoanelor vizate și pentru a îmbunatăți modurile de prelucrare și protecție a datelor cu caracter personal.